Pelaburan Emas

Post malam raya.
Ok. Sambung balik pasal emas ni.
Aku tau ramai yang nak melabur dalam emas dengan harga yang mampu. Dengan pengetahuan aku yang cetek ni, aku rasa tak berbaloi untuk melabur dalam emas dalam jangka masa pendek. Sekurang kurangnya lebih dari 2 tahun.

Risiko? Memang ada. Hari ni beli harga RM190,  esok tetiba harga turun ke RM180... Memang rasa menyesal tunggu je. Tapi kita bukan tahu apa nak jadi esok. Tapi sekurang kurangnya kalau beli sikit, mungkin tak berapa terasa sangat.  Kalau beli banyak tu mungkin agak terasa la juga.

Pemilihan syarikat untuk melabur. Ni juga bagi aku lebih baik dapatkan maklumat dulu.  Refer balik post aku sebelum ni. Cek ngan BNM atau pihak berkuasa yang lain kalau meragukan. Banyak syarikat yang tak berdaftar ngan BNM atau yang lain. Ingat,  duit anda, tanggungjawab anda.

Gambar di bawah sekadar rujukan pada malam 26 Jun 2017
Public Gold 

Maybank Gold

CIMB Gold



Comments